Corona update

21 maart 2020 - Hua Hin, Thailand

De hele wereld staat op zijn kop vanwege het coronavirus. Ontzettend heftig wat er allemaal gebeurt. Ook wij ontkomen er niet aan. Vlak voor de uitbraak in Nederland, konden wij nog ‘vluchten’ naar Thailand 🇹🇭. Wij hebben er zijdelings wel het een en ander van meegekregen. Lege schappen, iedereen thuiswerken, scholen en opvang dicht, verlaten snelwegen. Alles klinkt erg bizar. Zeker als je het vanuit hier meemaakt. Het leven gaat hier namelijk gewoon verder. De mondkapjes waren hier al (in Bangkok was dat voorheen al meer een milieu dingetje dan Corona). Wel staat er op elke hoek nu iemand met een thermometer en handgel. Maar verder dan dat nog niet echt.

Thailand heeft ook relatief weinig besmettingen. Maar voor ons wordt het steeds onzekerder of we wel terug kunnen vliegen.  En helaas hebben we van KLM vernomen dat onze terugvlucht (stond gepland op donderdag 26e maart) officieel is gecanceld.  Er is veel onduidelijkheid en KLM is zo goed als onbereikbaar.

Normaal zouden we zingen; en we gaan nog niet naar huis... nog lange niet, nog lange niet.... maar dat is nu even anders.....

We hebben nu even geen idee wat er gaat gebeuren. Gelukkig zijn we niet ziek en zitten we niet in quarantaine.

KLM verzoekt pas kort (72 uur ) voor de officiële vertrekdatum contact op te nemen. Dit om de helpdesk enigszins niet teveel onnodig lastig te vallen.

Tot dan is het even afwachten. Eventuele tickets die op de site staan geven ook geen zekerheid op terugvlucht en de bijbehorende prijskaartjes zijn een beetje bizar. Ruim €1000 per 🎫 ticket.

We vinden het super lief dat iedereen zo met ons meeleeft. Om iedereen een beetje op de hoogte te houden proberen we de ontwikkelingen ook hier te plaatsen. Tussen de verhalen door.

1. Inge Van Kortenhof:
    21 maart 2020
    Wij zijn al heel blij dat jullie gezond zijn,en het is even
    afwachten wanneer jullie terug kunnen.
    Maak er in ieder geval nog een gezellige tijd van
    Liefs van Inge en Theo.
  2. Janke Steggerda:
    21 maart 2020
    Inderdaad, zoals Inge ook al aangeeft zijn we blij dat jullie gezond zijn. Het is even afwachten wanneer jullie terug komen( misschien een klein beetje stress van onze kant) maar dat is iets waar we niets aan kunnen veranderen. In ieder geval geniet nog ff zolang het kan en maak het gezellig.
  3. Ellen kaleveld/Chris:
    21 maart 2020
    Maakte ons al zorgen, blij dat jullie oke zijn.
    Geniet nog ff lekker daar en hopelijk weten jullie snel wanneer jullie terug kunnen naar Nederland
    Liefs Chris, Ellen, Kim en Jessie xxxx