Hectische dagen....

27 maart 2020 - Hua Hin, Thailand

Udate 25& 26 maart
Wat waren we blij met de nieuwe tickets voor 31 maart! Maar helaas was dat maar van korte duur. De vlucht van aankomende dinsdag is wederom geannuleerd. War een tegenvaller zeg!

Wij hebben ons ook ingeschreven op een vlucht met overstap in Parijs via “Bijzondere Bijstand Buitenland”, maar kleine kans dat dat lukt, gezien het feit dat iedereen die wij gesproken hebben, zich ook voor deze vlucht heeft ingeschreven.... Daarnaast krijgen de mensen die een nieuw ticket kopen, voorrang op de mensen die al een ticket hebben. Kortom, wij staan achteraan in de rij. Niet erg hoopvol....
We proberen met man en macht in contact te komen met KLM, zodat we hopelijk snel meer duidelijkheid krijgen.

We verlengen onze hotelkamer steeds met 1 dag, totdat we meer weten. Het hotel is inmiddels ook al bijna leeg, maar gelukkig heel flexibel. We zitten hier met nog wat Nederlanders (iemand die bij het RIVM werkt en hier in Thailands vast zit, hoe toepasselijk) en we helpen elkaar met informatie waar nodig. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Hier is nu ook duidelijk merkbaar dat er sprake is van een beperking van het openbare leven. De market village (shopping Mall) heeft alle winkels leeg gehaald, de foodcourt is ook leeggetrokken en alle (etens)waren worden naar binnen gedaan en afgedekt. Je krijgt er een knoop van in je maag en je eetlust is direct weg. Er is nog een supermarkt open, maar alle non-food producten zijn afgedekt en mogen niet meer verkocht worden. We hebben begrepen dat alle restaurants alleen nog maar werken middels ‘take Away’.

Moeilijk om te zien dat nu Thailand ook aan de beurt is. Ze zijn ook een stuk minder vriendelijk richting de toeristen, omdat ze vinden dat wij het virus naar hun land hebben toegebracht.

Update 27 maart
We hebben ook contact met een KLM piloot die afgelopen woensdag naar Nederland is gevlogen hij houdt ons nu op de hoogte via facetime wat we het beste kunnen doen. Het probleem is dat iedereen wat anders zegt. De een roept; ga naar de luchthaven en probeer daar een vlucht te krijgen. De ander zegt dat we moeten wachten, totdat we meer zekerheid hebben. Want als we eenmaal op de luchthaven in Bangkok zitten, dan komen we er ook niet meer weg. Je mag nergens meer heen. En zonder vlucht met 2 kinderen op de luchthaven bivakeren wordt wel een uitdaging.

We besluiten om toch weer KLM te gaan bellen en zowaar krijgen we na 15 minuten contact met ze. We worden op de eerst volgende directe vlucht met KLM naar Nederland gezet, maar dat is pas 6 april. Dat betekend dat wij hier nog 1.5 week in onzekerheid moeten zitten. Daarnaast verloopt op 4 april ons visum, dus we moeten zorgen dat we VOOR die tijd het land uit zijn. Anders moeten we deze via de ambassade gaan verlengen.

We besluiten nogmaals KLM te bellen met de vraag welke eerst volgende mogelijkheid er is (maakt niet uit hoelang de vlucht duurt). We krijgen een vlucht op 31 maart via Brussel. Mooi! Eindelijk (bijna) naar huis.

Maar dan worden we door KLM teruggebeld dat er op deze vlucht nog maar 1 stoel beschikbaar was en geen 4 stoelen. Ze had verkeerd gekeken. Dat is voor ons ook het grote probleem; 4 stoelen zien te vinden is een hele uitdaging. We blijven dus op de vlucht van 6 april staan en gaan eerst maar slapen, het is imiddels al 01:00 uur.

De volgende dag als we wakker worden bellen direct weer met KLM. Na lang zoeken wordt er een vlucht voor zondagnacht 29 maart gevonden. We vertrekken dan om 00:55 uur en hebben een overstap van 3 uur op London Heathrow. Het wordt een verschrikkelijke vlucht met 2 kids, maar op dit moment hebben we geen keuze. We willen gewoon naar huis en wel zo snel mogelijk!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Esmiralda Van Kortenhof:
    Wauw, heftig hoor.
    Jullie hadden alles zo goed geregeld en gepland van te voren en dan krijg je dit.
    Sterkte, ik leef met jullie mee.
    Love you 😘😍👍
  2. Ellen kaleveld/Chris:
    27 maart 2020
    Jeetje wat een toestanden, duim heel hard dat de 29 ste gaat lukken.
    Hou jullie taai, liefs van ons
  3. Janke Steggerda:
    27 maart 2020
    Het wordt weer anders wat dus niet mee valt. Er alleen maar mee bezig In om naar huis te kunnen komen. Maar gelukkig wel onderdak en dat ze van het hotel gelukkig flexibel zijn. Daarvoor mag je eigenlijk nog in je handjes knijpen. We hopen voor jullie dat de vlucht door gaat. Hou je taai en liefs van ons
  4. Jochems Jochems:
    27 maart 2020
    Jeetje zeg wat een gedoe! Ik hoop dat jullie zondag echt mee kunnen op de vlucht en dat alles mee zit en jullie snel weer in je eigen bed slapen! Heel veel sterkte en geef Thijs en Dewi een dikke knuffel van mij! Liefs Anita