Laatste dag Bangkok; Met de boot naar de Wat Pho!

9 maart 2020 - Bangkok, Thailand

Vandaag ruw gewekt door .... de wekker. Kak! Dat ding gaat ook op vakantie.

Helaas is vandaag de laatste dag in deze geweldig stad alweer aangebroken. Er is hier zoveel te doen en te zien, dat we echt keuzes moeten maken. We wilden nog graag de fietstour door Bangkok doen, maar dat redden we helaas niet meer. Dat wordt echt een beetje teveel voor ons allemaal. Misschien lukt het nog aan het einde van de vakantie, als we onze reis afsluiten in Bangkok.

We gaan vandaag de Wat Pho bezoeken. Dit is de tempel van de reclining buddha. Deze is vanaf Khaosan road prima per boot te bereiken. Mooie combi, boottocht en tempel bezoeken. We lopen in een kleine 10 minuten naar de haven. We nemen daar de eerste de beste boot (blijkt gezien de prijs de toeristenboot te zijn) naar de Wat Pho. Deze boot was niet helemaal onze bedoeling, maar we zijn er gekomen. Het is gelukkig nog niet zo heel druk.

C61F39F7-937D-4FDE-83E9-FC59AE7DEDB9

We komen eerst aan bij de Wat Arun (deze tempel slaan we over, aangezien we deze al een paar jaar gelden bezocht hebben) en moeten dan nog even naar de overkant. Dit wel weer met een aparte Ferry.  Even zoeken, maar gelukkig snel gevonden.

5BAB9227-1F22-4B8A-9250-5012903ACC9F

Hier wordt het voor ons wat bekender terrein. Aangezien we dit stukje Bangkok in 2014 ook hebben bezocht.

4558147-s.jpg?1584111947

De liggende Boeddha is van goud en 40 meter lang. Blijft indrukwekkend.

C0ADD3DF-4EBF-456B-A93F-AFE8B5250140Langs de gehele Boeddha staat langs de muur een rij met kommetjes. Voor 20 bath koop je een bakje muntjes. De kids vinden het prachtig om muntjes in de kommetjes te mogen doen. In elk kommetje, een muntje. 4558150-s.jpg?1584111895

Op de “Thijs-manier” redt je het daar niet mee. Handje muntjes hier, handje muntjes daar. Nog een keer muntje in hetzelfde kommetje.....5 kommetjes verder en Thijs zijn bakje is leeg....

4558149-s.jpg?1584111921

We schieten hem stiekem te hulp en halen wat muntjes uit een kommetje en vullen het bakje van Thijs een beetje aan, zodat Thijs ook verder kan.

De rest van de tempel is helaas in onderhoud. Veel schermen en mensen aan het werk om alles weer mooi te maken. Het bezoek is daarom relatief kort, maar gezien de warmte, lang genoeg.

We besluiten weer terug naar de boot te gaan. Deze keer de nemen we de public boot (waar voornamelijk de locals mee reizen), stukken sneller (binnen 30 seconden op/ of uitstappen, anders mis je de halte of de boot) en ook nog eens stukken goedkoper (0,20 cent persoon).

14D3F243-B66A-4A1A-87B7-8A03D923FBA6

Thijs gaat in het hotel even lekker slapen en wij komen ook even rustig bij.
Na het slaapje gaan we met de taxi naar een groot winkelcentrum (MBK) met foodcourt, zodat we daar ook gelijk kunnen eten. Het is een megamall! Het telt 7 verdiepingen. Dewi en Thijs vinden al het speelgoed prachtig om te zien. We lopen een klein rondje en gaan daarna wat eten bij het foodcourt. Eten valt enigszins wat tegen. De kids worden moe en we pakken de taxi terug naar het hotel! De koffer inpakken, want morgen vertrekken we naar de volgende bestemming; Krabi!

1. Esmiralda Van Kortenhof:
    Hoi schatjes,
    Wat is het daar prachtig.
    Wat super leuk idee om de Kids muntjes te geven, zo blijft het voor hun leuk.
    Reis voorzichtig naar jullie volgende bestemming.
    Rust lekker uit en heb plezier.
    Love you 😘👍
    Liefs tante Es
  2. Janke Steggerda:
    13 maart 2020
    Jullie maken heel wat mee. En stiekem muntjes terug pakken. Ohohohoh. Maar wel fijn voor Thijs, zodat hij nog verder geld kon storten. Dewi snapt het natuurlijk al beter. Heerlijk om dit allemaal te kunnen lezen. Maken wij het ook een beetje mee. Op naar de volgende stap voor jullie.
  3. Inge Van Kortenhof:
    13 maart 2020
    Wat een geweldig beeld van goud is dat ,jullie zien heel veel mooie dingen
    maar denken ook aan de kinderen om het voor hun spannend en leuk
    te houden,super hoor.Love hou😘
  4. Ellen kaleveld/Chris:
    14 maart 2020
    Jaa, heb jullie gevonden, wat een reis, super leuk om te lezen.prachtige foto's
    Lekker genieten
    Liefs van ons