Next stop: Ao Nang (Krabi)

10 maart 2020 - Ao Nang, Thailand

We hebben vandaag een drukke dag voor de boeg. We vertrekken uit Bangkok en vliegen we naar Krabi. Dat betekent op tijd bed uit, ontbijten en zorgen dat de koffers weer dicht kunnen. Een hele uitdaging.... daarna snel op zoek naar een taxi die ons naar de luchthaven kan brengen.

De meeste taxichauffeurs willen niet “op de meter” rijden, maar willen onderhandelen over de prijs. Daar hebben we nu we met onze koffers staan niet zo heel veel zin in. We nemen ons voor om 1 keer een taxi aan te houden en als die niet op de meter wil rijden, om dan Grab(soort Uber) in te schakelen. De eerste taxi wil niet op de meter rijden, de meter is stuk.... als we weglopen kan het ineens wel! Mooi, instappen en op naar de luchthaven.

Op de luchthaven checken we de bagage in en voordat we door de douane mogen, krijgen we (vanwege het Corona virus) eerst een thermometer op ons voorhoofd gedrukt. Gelukkig hebben we allemaal geen koorts (Thijs heeft wel een flinke snotneus, maar dat maakt gelukkig niet uit) en mogen we gelukkig doorlopen. Meer dan 75% van de mensen in Bangkok dragen een mondkapje. We hebben de gekste versies gezien. Mensen worden super creatief. En in elke winkel, toilet en op elke hoek staat een potje handgel met 75% alcohol. In Nederland zou de potjes aan een ketting moeten leggen, maar hier blijven ze gewoon netjes staan.

49D47D02-7BFE-43D1-A826-92F9588EB8CC

De vlucht vertrekt netjes op tijd en een uurtje later landen we op al op Krabi. We gaan op zoek naar het overzicht waarop staat op welke band de bagage binnen komt. Er is maar 1 bagageband...

Onze koffers komen als eerste binnen op de band en we gaan direct op zoek naar een taxi. De hitte overvalt ons een beetje. Het is hier 37 graden. Na wat onderhandelen over de prijs, gaan we richting het hotel; Holiday inn resort Ao Nang. Het is ongeveer 40 minuten rijden en de laatste 5 minuten valt Thijs in de taxi in slaap. Het resort ziet er geweldig uit! Groen, ruim en luxe! Eerst weer even de temperatuur opmeten voordat we door mogen lopen. Als de kids het zwembad zien, kunnen ze niet wachten. Eerst inchecken!

De eerste mededeling is dat we een free (wat een mooi woord😉is dat toch) upgrade van de kamer krijgen. Bij de kamer aangekomen tovert het een dikke smile op ons gezicht. Een ruime familiekamer, ontzettend groot en helemaal op kinderen gericht! Knuffels, zitzakken, krijtbord, kinderbadjasjes, wastafel speciaal voor de kinderen. De kamer is in 2 gedeeltes op te delen, waardoor de kids ‘s avonds apart slapen. En er is een stapelbed, kids blij, wij blij! We proberen Thijs nog even een middagslaapje te laten doen, maar tevergeefs.... dan maar afkoelen in het zwembad.

340EE9C3-169C-4DB9-B735-ED173B05F421840860E8-0183-4D75-B218-CB7892DE92A572496374-6067-47E3-ABE9-0EB23E7D925CC0333171-4617-4942-BEF0-11FFFD3388E1

De kids zijn moe en tijdens het zoeken naar een restaurant valt Thijs in de buggy in slaap. We kiezen voor een makkelijke maaltijd; pizza!

4AC285B6-9D89-431D-8FB2-DFD802AF9C57

Daarna gaan we snel weer terug naar het hotel en lekker slapen! Morgen even een rustig dagje, zodat we lekker kunnen bijkomen hier!

1. Janke Steggerda:
    14 maart 2020
    Dat ziet er weer geweldig uit. Op naar de volgende uitstapjes.