Relaxen

21 maart 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Woensdag 11 maart

Wat is het toch heerlijk rustig hier in vergelijking met Bangkok. Een prachtig tropisch resort met strand voor de deur. We hebben heerlijk geslapen en gaan eerst eens even ontbijten. Het buffet is ontzettend uitgebreid met heerlijk vers fruit, yoghurt, vers gemaakte omeletten, warme maaltijden, pannenkoeken en ga zo maar door. Na het ontbijt gaan we naar het zwembad en daar blijven we de rest van de dag. Lekker bijkomen.

234B431C-4DC8-4D62-93C0-70270A2E3DF4

De dag erna is copy paste! De kinderen vinden zwemmen heerlijk, 2 echte waterratten. Dewi zijn we regelmatig kwijt, aangezien ze meer onder, dan boven water te vinden is....

98131479-3086-494C-BD6E-FB90AB754E05

Vandaag (vrijdag 13 maart) besluiten we met de longtail boot naar een strandje te gaan; Railay Beach west. Je koopt dan in de ochtend een kaartje en als er in totaal 8 personen zijn, dan vertrekt de boot pas.

8EA47FB7-B7AE-4472-B3C0-70ACBDEFCA80Gezien het feit dat het toerisme hier enorm afneemt, moesten we dus ook wat langer wachten voordat de boot vertrekt. Gelukkig is er op het strand waar we moeten wachten genoeg te beleven, krabbetjes, schelpjes en natuurlijk zandkastelen bouwen.4563732-s.jpg?1584776183

Er komen nog wat toeristen aan, en er zijn nu genoeg mensen om te vertrekken. Aangezien het eb is moeten we eerst een stuk door het water naar de boot lopen.

A79E814A-7284-4427-A044-789F717A828F

Heel oncharismatische kukelen we de boot in... de strandhanddoeken zijn al nat voordat ze het strand gezien hebben.... Daar gaan we dan, met volle vaart de zee op en na 15 minuten zien we een prachtig wit zandstrand.

3181EEAB-6432-4EF8-9BEE-797E9CACD4D0E75B39F7-D8D9-4E80-89F7-985B60A1A9AB

Het is gelukkig nog erg rustig! We leggen onze spullen in de schaduw en hop het warme zeewater in! De kids vinden het heerlijk om in de branding te spelen. Maar oei, wat gaat het hard met de zon. Hier is niet tegenop te smeren....

De uv-index is hier 11.... dus je verschiet hier snel van kleur.... gelukkig hebben de kinderen hun uv-shirtje aan.

Er is weinig schaduw te vinden en het wordt steeds drukker. De boten blijven af en aan varen.

We hebben de handdoeken gelukkig tijdig verplaatst. Met de opkomende vloed worden aardig wat mensen getrakteerd op een natte handdoek. Als snel zitten alle mensen op het overgebleven zandstrandje. Zo lijkt het nog drukker.

582C61F2-F1D6-4F9B-B563-3C7E5F02FD8F

Na 2 uurtjes moeten we het voor gezien houden. De kids beginnen moe te worden, de zon wordt nu echt te sterk en we moeten ook nog met de boot terug.

Thijs is zo moe, dat hij zijn ogen niet meer open kan houden. Hij valt de laatste 5 minuten van de boottocht in slaap.... en eenmaal in het hotel weigert hij uiteraard te gaan slapen. Dan toch maar het zwembad in en vanavond op tijd eten en vroeg naar bedje toe!