Waterpret met regeltjes

8 maart 2020 - Bangkok, Thailand

Doordat we afgelopen nacht zo laat in slaap zijn gevallen, schrikken we pas om 09:15 uur wakker... We zijn ontzettend duf en Dewi & Thijs zijn met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
We willen toch echt nog wat gaan doen vandaag, aangezien we (helaas) maar een paar dagen in Bangkok zijn.

We hebben besloten om met de taxi naar het "Childrens Discovery Museum" te gaan. Dat is ongeveer 20 minuten rijden. Tegenover het museum is de bekende Chatuchak weekend market. Dit is de grootste openlucht markt ter wereld. Dus hopen dat we daar ook vandaag nog tijd voor hebben.

Het museum heeft een grote speeltuin, maar deze is helaas buiten. Gelukkig zijn ook veel activiteiten binnen. Het is een leuk interactief museum, maar het valt ook een beetje tegen. Voor een 'museum' waar kinderen mogen spelen en ontdekken staan er overal wel veel regeltjes.  Bij het bouwen met blokken moet je wel in het juiste vlak gaan zitten. Het mag allemaal niet te hoog opgestapeld worden en omgooien (dat is toch het leukste...??) is al helemaal uit den boze. Ook bij het steden bouwen (een soort kinder Sim City) bleken de regels streng. Deed je iets wat leuk was, dan werd daar al meteen raar op gereageerd. Bij elke activiteit moesten je handen vooraf en achteraf met handgel gedesinfecteerd worden, anders kwam je er niet in en ook niet weg. Bij het spelen met de klei was het toch wel raar als je de kleuren wilde mengen. :-0.

4772B6F4-35CA-4F62-90F9-9953C94D46C5

BEC6A3B8-D687-47FD-A9CA-D3B468CA7648

Afwijken van de regels werd niet gewaardeerd..... En aangezien de meeste regels in het Thais stonden, was het voor ons onmogelijk om je aan de regels te houden. Dus we werden steeds als een paar kleine kinderen terecht gewezen. De kids hebben er geen last van gehad en wij hebben er maar smakelijk om gelachen.

Gelukkig was er ook waterpret, althans.... Dewi mocht niet in bikinibroekje en moest een T-shirt aan. Thijs mocht wel zonder t-shirt, dus heeft Dewi het t-shirt van Thijs maar aangetrokken. Gelukkig laten kinderen zich niet zo snel in een hoekje stoppen en spelen gewoon lekker verder. Enige nadeel was dat Thijs deze nog wel graag aan wilde in de taxi naar het hotel..... maar was nu dus drijfnat.... dan maar zonder!50C3EFA1-3BBC-428A-B466-47EA50C7AA951B4D1AAF-340C-452E-B34C-2E00FC5DBB1C

Het was inmiddels al ruim 14:00 uur geweest en Dewi en Thijs waren redelijk afgedraaid. Helaas geen tijd (en zin) meer om over de markt te struinen :-(

Eenmaal terug in het hotel wilde Thijs niet meer slapen, het was ook al 15:30 uur. Dus maar even relaxen bij het zwembad, wat gegeten en lekker op tijd naar bed. Dat doet ons allen goed!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esmiralda Van Kortenhof:
    9 maart 2020
    Hoi hoi, zo te lezen was het weer genieten.
    Jammer dat ze de regels niet in het Engels hadden, voor de toeristen.
    Hopelijk zijn de feestjes in het hotel nu klaar en kunnen jullie lekker rustig slapen.
    Geniet nog lekker van jullie speciale reis.
    Liefs tante Es😘🥰
  2. Inge Van Kortenhof:
    9 maart 2020
    Jullie konden ze nog wat leren hoe spelen echt leuk is.😀
    Dit was jullie laatste dag Bangkok ,morgen weer een nieuw avontuur
    We zijn heel blij dat we jullie mogen volgen in jullie reis, en erg blij met de foto's
    Liefs van ons
  3. Janke Steggerda:
    10 maart 2020
    Inderdaad jammer dat de regeltjes niet in het Engels zijn, maar ja jullie kennende komt dat wel helemaal goed. De kinderen kunnen leuk spelen en spatten, vooral nat in de taxi is natuurlijk ook leuk. Fantastisch.