Een turbelente vliegreis

6 maart 2020 - Bangkok, Thailand

De koffers zijn gepakt! Het is zo waar gelukt om de bagage voor 4 personen in slechts 1,5 koffer (1 grote koffer en 1 handbagage) te proppen… :-)

We rijden op tijd weg van huis, zonder files komen we aan op Schiphol. We gaan zonder problemen door de douane . Zo fijn dat je tegenwoordig weer gewoon vloeistoffen in je handbagage mag meenemen, dat scheelt een hoop gedoe.

FA5C3E68-530E-471D-AC88-8A9AD9A1FC42

Dewi en Thijs vinden het allemaal maar wat spannend. We vliegen met KLM en de vlucht duurt 10 uur en 15 minuten. De kinderen krijgen gelijk al een leuk cadeautje van de stewardess en ze worden op hun gemak gesteld. Na de maaltijd proberen we te gaan slapen, maar het valt voor de kids niet mee om hun draai te vinden. Uiteindelijk lukt het dan toch. Thijs wordt na 3 uurtjes wakker en zet het op een huilen. Oei, hij is moe, maar wil niet meer slapen…. Hij is er echt even klaar mee…. totdat we ineens enorme turbulentie krijgen. We zakken ineens een paar meter naar benedenen komen los van de stoelen. Er ontstaat ook even paniek bij de stewardessen… Ze beginnen te gillen: Fasten your seatbelts!!! Thijs stopt abrupt met huilen en iedereen in het vliegtuig is gelijk wakker. Dat was even kort maar heftig!

6D1327C8-68B2-4D41-BA27-4F71F32B88D3

Het enige dat Thijs nog weet uit te brengen; "Dat was wel een beetje eng... ". Toen de turbelentie voorbij was, kwam de stewardess nog even naar ons toe en grapte; dit trucje gebruiken we vaker om huilende kindjes stil te krijgen.

We hadden nog 3 uurtjes te gaan en helaas niet meer geslapen. Eenmaal op de luchthaven in Bangkok hebben we geld gewisseld, een thaise SIMkaart gekocht en vervolgens zijn we met de taxi naar het hotel gegaan.

1AA00184-8E8E-4E84-A0D4-B71F6B8FADF0071B1C64-DFD0-4EF5-87AE-DE02EE2E32BF

We zitten in het Ibis Styles in hartje Bangkok en het hotel is helemaal prima! Op 2 minuten lopen van Khaosan Road en met groot zwembad. de kamer is niet groot, maar als de kids het stapelbed zien zijn ze al helemaal blij! We besluiten om 2 uutjes te gaan slapen. Na het slapen nemen we een frisse duik in het zwembad en daarna gaan we eten op Khaosan Road; Dewi en Thijs aan de mango en 'fried rice' en wij aan de Pad Thai! Heerlijk!!

47D4D460-0F54-4E0F-A0EF-425F6819EDA4
We zijn moe en besluiten er vroeg in te gaan. Morgen weer een nieuwe drukke dag!

1. Janke Steggerda:
    8 maart 2020
    Oeps een flinke turbulentie, och het is weer wat anders. Een gelukje was er wel, natuurlijk. Thijs was gelijk stil, maar was ook onder de indruk. Gelukkig was het snel over.
  2. Inge Van Kortenhof:
    8 maart 2020
    Nou dat is een spannend begin van jullie vakantie, jammer dat
    Julie gelijk wakker waren en niet meer konden slapen.