Met de tuktuk naar de Wat Saket

7 maart 2020 - Bangkok, Thailand

Helaas was er gisteravond een feestje op de verdieping boven onze kamer. We zijn wel iets gewend op het gebied van herrie (iets met kinderen), maar hier trilde de rookmelder heerlijk mee op de beat van de muziek. We waren zo moe dat we uiteindelijk wel in slaap zijn gevallen. De manager van het hotel heeft een andere kamer voor ons. Er is namelijk vanavond weer een feestje. We kiezen eieren voor ons geld en starten na ontbijt met de verhuizing. Die 1,5 koffer waar we het over hadden. We zijn even kwijt hoe we daar alles in hebben gekregen..... Het is nu namelijk even alles bij elkaar grijpen. Met de kids, de koffer en de buggy op het karretje en zwemspullen onder de arm, op naar de nieuwe kamer. Binnen een half uurtje hadden we alles over inclusief bedje voor Thijs.

C36B1DE5-D822-426F-B5B3-82782AE3FFBB

Omdat het hier toch ruim 35 graden is en wij het toch wel warm hebben gekregen, springen we het zwembad in. We zijn te laat om nu nog het warme centrum in te gaan, aangezien Thijs zijn middagslaapje nu hard nodig heeft (en wij stiekem ook…).

Na het slaapje van Thijs besluiten we tegen het einde van de middag naar de Wat Saket te gaan. Deze tempel is gebouwd op een berg en geeft een mooi uitzicht over Bangkok. We houden een Tuktuk aan, dat is het makkelijkste vervoermiddel voor korte stukjes. We zetten de kinderen in het midden en wij aan de buitenkant, veiligheid voor alles. De kids vinden het geweldig! Ze roepen steeds als ze een tuktuk zien. Je kunt je voorstellen dat ze er toch best een aantal hebben gezien :-)

AE19AD7B-A8FD-4E1B-BAA1-128B9FC7F49E

33FFF585-CBCB-408F-8934-6B07A67C5E14

Eenmaal aangekomen starten we met de klim. De trappen zijn gelukkig goed. Onderweg komen we steeds langs klokken. De kids kunnen hier dus even laten weten hoe muzikaal ze zijn. Dewi doet het heel voorzichtig, maar Thijs laat duidelijk horen dat hij er is. Gelukkig hangen deze bellen er om gebruikt te worden, maar je kan overdrijven…..

379279CD-CE95-418B-A3D4-298A9E803014

BACFFBD6-F0CA-4EE0-A57C-BEEC5E716497

81DD348D-4F17-49F9-A31E-2D24D32C5869

013FE38E-11E6-4D4C-A1B4-5B337BB1709E

Eenmaal boven hebben we genoten van het mooie uitzicht en de gong! Daarna weer rustig naar beneden en met de Tuktuk weer terug naar het hotel. Weer heerlijk gegeten en de kinderen wilden graag nog even in het zwembad om af te koelen voor het slapen. Zwemmen in het donker. Een beetje eng, maar heerlijk! Gelukkig is het buiten nog heerlijk warm, dus geen last van kouwkleumen.

Maar van slapen kwam helaas niet veel…. het is hier namelijk 6 uur later en de jetlag komt om de hoek kijken…. De enige die slaapt is Thijs, de rest is klaarwakker! Dewi slaapt uiteindelijk om 00:15 uur en wij vallen om 03:30 uur in slaap…..